dilluns, 2 de maig del 2016

Còniques de l'aula

Un altre punt que em practicat en aquests mesos ha sigut la perspectiva cònica. Per crear aquests efectes visuals hi han diversos mètodes, però en aquesta activitat hem utilitzat diversos punts de fuga. En aquest exercici havíem de fer dos làmines de 50x70, en un i dos punts de fuga, sobre l'aula de dibuix.

En el meu cas vaig fer les dos escenes sobre la mateixa zona però en diferents punts. En la primera interpretació, tenim files res de taules col·locades paral·lelament, un parell d'estanteries al fons, i una pissarra al lateral dret. Com podem observar veiem com eles element són més allargats i poc a poc es van reduint, i acabant unint-se en un sol punt, creant així l'efecte de profunditat. Un altre factor a tenir en compte és la llum, la qual permet la creació de ombres que donen volum a l'objecte a la vegada que expressió. 

Mida 50x70
Bolígraf
En la segona interpretació ja passem a la  utilització de dos punts de fuga, en els quals havia de dibuixar una cantonada de l'aula. En aquesta composició tenim una vidriera al costat dret amb una taula anteriorment. A l'altre banda tenim un assecador de papers  i uns armaris amb taulell., i just a sobra una estanteria. Com en el dibuix anterior, s'utilitza la unió de les línies en un sol punt per crear profunditat, i la recreació de la llum per definir més l'espai. 

Per a fer aquest dibuixos he utilitzat el bolígraf degradat amb aigua, tècnica que mai he fet servir i per tant, m'ha donat certs problemes. Com per exemple, en la primera obra no vaig poder acabar, a més de no estar ben definit el dibuix. Però ja vaig acabar d'agafar el truc, i la segona obra ja la vaig poder realitzar perfectament i amb temps de sobres. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada